Test d’ús de la realitat augmentada per l’entrenament d’habilitats clíniques al Campus Docent Sant Joan de Déu, gràcies al projecte ARsim2care

  • Publicado el 06 de juny de 2019

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

El passat 23 de maig les infermeres i professores responsables del projecte ARsim2care, Leticia San Martín, Paula Escalada i Nelia Soto de la Universitat Pública de Navarra (UPNA) van visitar el Campus Docent com a centre col·laborador del projecte.

Els estudiants voluntaris de 2n, 3r i 4t curs del Grau en Infermeria van tenir l’oportunitat de practicar la tècnica d’injecció intramuscular utilitzant les ulleres de realitat augmentada (RA) Hololens. Aquestes els van permetre veure superposades sobre un gluti de simulació les estructures internes impossibles de visualitzar d’una altra manera. 

Alguns dels avantatges de la RA són que, a diferència de la realitat virtual (RV), la RA permet conservar la visibilitat del món real i sobreposar continguts a aquest proporcionant una realitat mixta (RM). D’altra banda, l’ús de les Hololens de Microsoft ha suposat una gran revolució perquè ha permès la visualització de la RA i RM tot mantenint les mans lliures per a la realització de tècniques o procediments. 

Aquests avantatges han fet que hagin aparegut diversos usos en la pràctica assistencial sobretot per millorar l’atenció, fomentar la motivació i la rehabilitació tant física com psicològica, per visualitzar en 3D òrgans interns a l’àmbit quirúrgic o per a facilitar la informació de productes sanitaris i farmacològics. 

Com a punt àlgid de la sessió, les convidades van compartir amb estudiants i professors interessats les possibilitats que obre la tecnologia, i especialment, la realitat virtual i l’augmentada en l’àmbit de salut, així com les limitacions actualment existents.
El Campus els agraeix la seva visita tot esperant futures col·laboracions en aquest àmbit. 

El Projecte AR sim2care on treballen plegats la Universitat Pública de Navarra, l’iAR, l’Erasmus Hogeschool Brussel i l’Escola Superior de Erfermagem de Coimbra té com a objectiu potenciar l’ús dels maniquins amb la realitat augmentada, per tal de poder portar a terme tècniques com el sondatge nasogàstric, la injecció intramuscular, la intubació orotraqueal o l’aspiració de secrecions. Amb el propòsit de fer una primera avaluació, es va demanar als estudiants disposats que realitzessin la injecció intramuscular i després donessin la seva valoració sobre aspectes com la utilitat, la practicitat o la dificultat per fer servir l’app. 

 

Innovació