El Campus Docent SJD participa en la campanya “Desitjos per un món millor”

• Publicado el 14 de desembre de 2021

Aquesta iniciativa pretén fer realitat els desitjos de les persones ateses a Sant Joan de Déu per tal que puguin superar les situacions de vulnerabilitat que viuen.

Tots i totes tenim desitjos, també les persones que viuen moments de gran dificultat. Amb la campanya “Desitjos per un món millor”Solidaritat Sant Joan de Déu vol millorar el seu benestar emocional, la seva qualitat de vida i fer realitat els seus desitjos.

"Desitjo poder estudiar infermeria” és el desig formulat des del Campus Docent Sant Joan de Déu. Actualment, gairebé el 55% de les places per estudiar Infermeria a Catalunya són privades, amb un cost mitjà de 6000 € per curs. Aquest fet impedeix que persones amb escassos recursos econòmics es puguin permetre cursar els estudis universitaris d’Infermeria.

A més, la manca d’infermers/res suposa una greu amenaça per al sistema sanitari actual. Mentre una ràtio adequada per atendre els pacients en les millors condicions hauria de ser d’un infermer/a per cada sis o vuit pacients, la realitat és que poden haver-hi assignats fins a 18 pacients per cada un d’ells/es.

Tenir un bon planter d'infermers/res és crucial per un servei de cures de qualitat, i davant d’aquesta falta de professionals, encara agafa més rellevància que cap persona es quedi sense accedir als estudis per motius econòmics.

Els donatius d’aquesta campanya aniran destinats íntegrament al programa de beques del Campus per tal de garantir ajudes econòmiques als/les estudiants d’infermeria en situació de vulnerabilitat, de manera que puguin continuar i finalitzar els seus estudis sense cap impediment.

Podeu col·laborar amb aquesta campanya mitjançant el següent enllaç.

Solidaritat