Les escoles d’infermeria reben un homenatge per contribuir en l’avanç de la disciplina

• Publicado el 13 de novembre de 2008

escola.JPG
La professió infermera va celebrar el repte que ha de suposar la transformació dels estudis d’infermeria a un grau de quatre anys, fruït del desplegament de l’Espai Europeu d’Educació Superior, que permetrà l’accés als tres cicles universitaris de grau, màster i doctor.

Les escoles d’infermeria d’Espanya han rebut un diploma de reconeixement institucional del Consejo General de Enfermería per la seva contribució al desenvolupament acadèmic de la disciplina infermera, i per tant, a l’increment de l’excel·lència professional, a la qualitat de les cures i la seguretat de les persones.

El president del Consejo General de Enfermería, Máximo González Jurado, va entregar aquesta distinció el passat 30 d’octubre a les directores de les 107 escoles d’infermeria espanyoles, en el marc d’un acte celebrat a Madrid i presidit pel ministre de Sanitat i Consum, Bernat Soria.

Amb aquest homenatge, al qual van assistir representants dels col·legis professionals, representants polítics i de la societat civil, la professió infermera va celebrar el repte que ha de suposar la transformació dels estudis d’infermeria a un grau de quatre anys, fruït del desplegament de l’Espai Europeu d’Educació Superior, que permetrà l’accés als tres cicles universitaris de grau, màster i doctor.

En aquest acte, també es fa entregar la Venera d’Or d’Infermeria a la Conferència Nacional de Directors de Centres Universitaris d’Infermeria i de la Venera de Plata d’Infermeria a la infermera Myriam Ovalle, professional que va morir recentment i que es va distingir per la seva aportació a favor del desenvolupament de la professió.

Compromís amb la regulació de la prescripció infermera

Durant l’acte, el ministre de Sanitat i Consum, Bernat Soria, va ratificar el seu compromís amb la legalització de la prescripció infermera. “El fet que les infermeres, els infermers i els podòlegs puguin utilitzar i autoritzar medicaments serà una realitat properament”, va insistir.

D’altra banda, el president del Consejo General de Enfermería, Máximo González Jurado, va defensar el canvi en el model dels col·legis professionals, per avançar cap a un model que aposti pels interessos generals, la qualitat dels professionals a través de mecanismes de certificació i la defensa de la deontologia professional.