Acte de cloenda del curs per a cuidadors de persones amb dependència

• Publicado el 15 de febrer de 2010

cuidadors.jpg

Es tracta de les 10a i 11a edicions, del Curs Acadèmic 2009-2010.

El dia 18 de Gener es va realitzar l'acte de cloenda del curs que venim organitzant conjuntament amb Càritas desde la primera edició. A l'acte, es va convidar als familiars, tutors de pràctiques i Treballadores Socials de Càrites que els alumnes tenen assignats, així com als representants de diferents entitats de la Orde de Sant Joan de Déu.

Durant l'acte que va incloure una conferència i una taula rodona es va entregar als alumnes el certificat d'acreditació del curs, resultant una jornada molt entranyable per a tots.

A la 10a i 11a edició del curs s'han inscrit un total de 21 alumnes en torn de matí i 26 en torn de tarda. Les classes teòriques van començar el 6 d'Octubre finalitzant el 24 de Novembre. Totes les classes s'han realitzat segons la programació prevista i s'han impartit en el Centre Docent Sant Joan de Déu. Les pràctiques assistencials van començar el 30 de Novembre i van acabar el 18 de Desembre. Els centres sòcio-sanitaris i residències de gent gran on s'han realizat són:

Centre Socio-Sanitari Sant Joan de Déu
 Sant Joan de Déu- Serveis de Salut Mental
 Centro Socio-Sanitario El Carme
 Fundación Santa Eulalia
 Residencia El Olivaret

Aquest any hem incorporat nous centres de pràctiques, La Fundació Horitzó, la Residència Jaume Batlle del Grup Pere Mata i el Centre Sòcio-sanitari Benito Menni.

En cada Centre l'alumne ha tingut un tutor de referència que, conjuntament amb l'equip sanitari, s'ha encarregat de la seva formació pràctica i l'avaluació continuada de la mateixa.

Als alumnes se'ls ha entregat un dossier amb el programa, els continguts teòrics del curs així com la normativa de pràctiques i la fulla d'avaluació de les mateixes. Se'ls ha proporcionat una identificació i l'uniforme de pràctiques. Durant el curs els alumnes han tingut accés a la biblioteca i a la sala d'informàtica del nostre centre.

L'avaluació de l'alumnat ha estat molt satisfactòria obtenint el certificat d'acreditació del curs 48 persones. Encara que quatre dels alumnes no han superat les pràctiques ja que no han pogut acabar el període per qüestions laborals, se'ls ha entregat el certificat de les classes teòriques i teòrico pràctiques.

Àngels Pedrola Segarra
Directora del curs