Recomanacions per escollir una bicicleta infantil saludable i segura

• Publicado el 24 de febrer de 2010

bici.jpg

Una bicicleta acostuma a ser un regal inoblidable per a un infant. Més enllà de ser una simple joguina, la bicicleta permet aprendre a divertir-se realitzant una activitat física a l’aire lliure generalment en companyia dels amics.

A fi que l’ús de la bicicleta sigui segur, cal que un adult supervisi els infants més petits quan vagin en bicicleta, i eviti els llocs per on circulen vehicles de motor o els danys a altres persones.

No forceu els infants perquè utilitzin una bicicleta de dues rodes fins que no estiguin preparats, al voltant dels cinc o sis anys d’edat. Tingueu en compte la destresa de l’infant i el seu desig d’aprendre a anar amb bicicleta abans de posar-ne una al seu abast.

Per tal que els infants es familiaritzin i gaudeixin de la bicicleta, no cal que el cost o les prestacions siguin molt elevades. Heu de tenir en compte, tanmateix, que l’ús d’una bicicleta de dimensions inadequades en dificulta el control i pot contribuir a causar lesions greus. La bicicleta ha de tenir la mida apropiada per a l’infant que l’ha d’utilitzar. Per protegir el vostre fill o filla, és important que tingueu en compte les recomanacions següents:

• Aneu a comprar la bicicleta amb l’infant, de manera que pugui provar-la. Si voleu demanar una bicicleta als Reis o al Pare Noel, podeu visitar prèviament amb el vostre infant una botiga per escollir la mida i el model que necessita. A més, podeu beneficiar-vos dels consells professionals del personal de la botiga.
  • Adquiriu una bicicleta de mida apropiada, no una bicicleta “per quan creixi”. Anar amb una bicicleta massa gran és perillós.

- Com es pot saber quina és la mida apropiada d’una bicicleta?Assegut a la cadireta amb les mans al manillar, la base dels dits dels peus ha d’estar en contacte amb el terra.

- Quan baixa de la cadireta i es recolza en la barra horitzontal del quadre, tota la superfície de la planta dels peus ha de contactar amb el terra, i deixar 2-3 cm de separació entre l’entrecuix i la barra.

- Assegureu-vos que l’infant pot maniobrar còmodament els frens i fer prou força per aturar la bicicleta sense perdre el contacte amb el manillar.

• És important que els infants s’acostumin a portar casc correctament col·locat sempre que van amb bicicleta. Quan adquiriu una bicicleta per a un infant, assegureu-vos que disposeu d’un casc homologat de la seva mida. Per tal que els infants acceptin l’ús del casc, és convenient que els adults els donem exemple utilitzant-lo també en les activitats familiars amb bicicleta.
  • Circulant amb bicicleta, és important que els altres ens vegin. A més dels dispositius reflectors (catadiòptrics) que porten les bicicletes, és aconsellable portar llums o altres reflectors als pedals i les rodes, i vestir una armilla reflectora o roba clara i de colors vius.