Comissió d’Igualtat i Diversitats: un nou equip de treball al Campus Docent Sant Joan de Déu

• Publicado el 24 de octubre de 2019

Aquesta comissió de recent creació entra en funcionament aquest curs 2019-2020

Des del passat mes de juny de 2019 el Campus Docent compta amb una nova comissió: la Comissió d’Igualtat i Diversitats. Amb l’objectiu de promoure la incorporació d’una perspectiva basada en la igualtat en totes les activitats que es desenvolupen al centre, s’ha constituït un equip inicialment format per sis membres del personal: dos docents de Cicles Formatius, dos docents del Grau en Infermeria, un membre del Personal d’Administració i Serveis i la responsable de Comunicació.

Un dels objectius principals de la Comissió ha estat vetllar sempre per la representativitat de tots els grups d’interès de la comunitat educativa del Campus Docent. És per aquest motiu, que es resta a l’espera d’incorporar dos membres més provinents de la comunitat estudiantil; una persona del Grau en Infermeria i una altra de Cicles Formatius. S’ha realitzat una convocatòria dirigida a totes i tots els estudiants de centre per tal que puguin presentar les seves cartes de motivació, i que romandrà oberta fins el dijous 31 d’octubre de 2019. Totes les sol·licituds rebudes seran valorades pels membres de la comissió i la selecció es farà pública durant el mes de novembre per a la incorporació de les dues persones abans de la finalització de l’any.

Per tal de fer pública aquesta convocatòria i, a la vegada, explicar quins són els objectius de la Comissió, les seves funcions i els mecanismes en la presa de decisions, els membres de la Comissió han entrat a les aules durant la primera setmana del mes d’octubre per informar als grups d’estudiants, sensibilitzar-los sobre la importància del seu paper en veu i vot dins d’aquesta comissió i promovent la seva implicació en matèria d’igualtat.

Amb l’entrada en funcionament d’aquesta comissió i en la línia de l’objectiu general definit, es pretén fer una reflexió sobre la situació del Campus en matèria d’igualtat, així com el foment d’una consciència crítica dins la comunitat del centre. Per fer-ho, està prevista l’elaboració d’un Pla d’Igualtat i de la seva estratègia d’implementació i avaluació. Aquest pla ha de permetre traçar les línies d’acció que fomentin el diagnòstic, sensibilització i actuació davant les situacions de discriminació per raó de gènere i/o altres eixos de desigualtat, així com també, fomentar la igualtat d’oportunitats entre totes les persones i promoure una activitat docent i organitzativa amb perspectiva de gènere i sensible amb la diversitat.