Cures d'Infermeria en la Infància i Adolescència

Presentació

Les cures intensives a infants i adolescents requereixen una formació específica i acurada per tal de poder respondre a les necessitats físiques i emocionals dels infants i les seves famílies en aquestes situacions. Des del Campus Docent Sant Joan de Déu, juntament amb l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona es vol oferir l'experiència per a facilitar aquesta formació als professionals de la infermeria que vulguin dirigir la seva pràctica professional en l’àmbit de les cures pediàtriques.

Objectius generals

• Adquirir coneixements formatius essencials que facilitin cuidar de nens i nenes, adolescents i les seves famílies. .

Metodologia docent

Es combinaran classes teòriques, resolució de casos, pràctiques de problemes , seminaris, tallers i simulació d’alta fidelitat.

Idioma d'impartició

Castellà / Català

Perfil d'admissió

• Graduats/des o Diplomats/des en Infermeria

Pla docent

El curs, amb un total de 60 ECTS, s’estructura en un curs acadèmic en format de mòduls

• Mòdul I. Cures d'Infermeria al Nounat
  • Mòdul II. Cures d'Infermeria al nen hospitalitzat
  • Mòdul III. Cures d'infermeria al pacient crític
  • Mòdul IV . Gestió i Seguretat
  • Mòdul V. Cures d'Infermeria a Urgències
  • Mòdul VI. Ètica i Legislació
  • Mòdul VII. Cures d'Infermeria a l'adolescent
  • Mòdul VIII. Pràcticum
  • Mòdul IX. Treball Final de Màster

La formació inclou estades pràctiques en unitats d'hospitalització de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. Es faran un total de 224 hores distribuïdes en 32 dies i 8 setmanes.

Acreditació

La Universitat de Barcelona, amb la col·laboració del Campus Docent Sant Joan de Déu expediran:

1) Títol de Màster de Formació Permanent en Cures d’Infermeria en la infància i l’adolescencia als estudiants que superin els requisits següents:

• Assistència mínima al 80% de les sessions.
  • Entrega i superació de les activitats proposades en avaluació continuada.
  • Presentació i superació del Treball Final de Máster.

Duració i horari del curs

El curs s’iniciarà el 06/10/2023 i finalitzarà el 28/06/2024

Les classes lectives presencials es duran a terme divendres de 09:00 hores a 18:00 hores. Excepcionalment es poden realitzar classes fora de l’horari general. Aquestes classes estaran programades en el cronograma a l’inici del curs.

Les pràctiques es duran a terme durant el període lectiu del Màster.

El preu establert és de 4725€ (taxes incloses).

Descomptes:

• Descompte per pagament de matrícula anticipada: Es farà un descompte del 10% sobre el preu del crèdit per matriculació si es formalitza i es fa el pagament de la matrícula abans del 30 de juny. Acumulable solament a descompte per ex-estudiants.
  • Descompte per ex-estudiants de Cicles Formatius, Estudis de Grau i formació de Màsters i Postgraus del Campus Docent Sant Joan de Déu: tindran un descompte del 5% sobre el preu del crèdit. Acumulable solament a pagament de matrícula anticipada.
  • Descompte per els treballadors dels centres de l’Orde de Sant Joan de Déu: es farà un descompte del 15% sobre el preu del crèdit. No acumulable a altres descomptes.

Direcció

Dra. Mariona Farrés Tarafa. BSN, MSN, MSC, PhD.

Professora Campus Docent Sant Joan de Déu

Correu electrònic: mariona.farres@sjd.edu.es