Dia internacional de la Infermera

infermeria.jpg
El dia 12 de maig es commemora el Dia Internacional de la Infermera, per ser l’aniversari del naixement de Florence Nightingale. El Departament de Salut ha elaborat un programa sobre "la resposta que ha donat la professió infermera davant els nous canvis de la societat".

Està clar que estem en un moment de canvis: canvis des de l’universitat amb l’entrada del nou Pla de Bolonya; canvis en les estructures directives de les organitzacions sanitàries; canvis en els serveis de salut; i canvis en la pròpia societat que influeixen en el tipus de demanda que fan els ciutadans. Aquest escenari està marcant la direcció de cap on ha d’anar el paper que hem de tenir les infermeres en el sistema de salut i en el propi model de les estructures sanitàries.

El Departament de Salut també ha volgut donar a conèixer el treball que fan infermeres que, sovint, és poc conegut, com són les infermeres que treballen en centres penitenciarisi en l’atenció a pacients oncològics; activitats que es porten a terme a centres d’atenció primària o bé el treball de les infermeres de salut mental a nivell de carrer.

Les infermeres som els professionals sanitaris que més hem canviat els darrers anys per poder donar resposta a les noves demandes d’una societat més envellida i dependent, amb més immigració, amb més malalties cròniques, amb unes estructures familiars molt més diverses i que, alhora, influeixen en els estils de vida dels ciutadans.

Aquest canvis de la societat i del sistema de salut han originat que les infermeres catalanes desenvolupem al màxim les nostres competències per poder donar aquesta resposta tan necessària perquè el sistema sanitari català continuïi sent eficient, efectiu i adaptat a un món també canviant.

Aquesta jornada ha estat declarada d’interès sanitari per l’Institut d’Estudis de la Salut.

Descarrega el tríptic de la Jornada