El Campus Docent Sant Joan de Déu tindrà una nova Unitat Docent en el nou edifici Campus Fundació Sanitària Mollet

• Publicado el 20 de abril de 2023

El nou edifici Campus FSM a Mollet del Vallès permetrà al Campus Docent Sant Joan de Déu formar nous professionals de la salut en un espai sostenible i integrat amb el seu entorn.

L'edifici, que té una superfície total de 5100m2 distribuïts en 3 plantes i un soterrani, donarà resposta a l'increment progressiu de la docència a la Fundació Sanitària de Mollet (FSM).

La primera planta de l'edifici estarà dedicada als espais de formació de la FSM i disposarà d'una biblioteca per a ús públic i un auditori comunitari per a 300 persones amb accés propi i independent. La segona planta serà per a l'ús del Campus Docent Sant Joan de Déu (adscrit a la Universitat de Barcelona) per a la formació de professionals de la salut.

Segons Dra. Lorena Molina, directora del Campus Docent Sant Joan de Déu, "aquest projecte ens dona l'opció de poder compartir i crear transferència de coneixement amb un programa docent de gran qualitat que segueix el mateix model d'atenció centrada en la persona". A més, l'arquitecte Mario Corea, responsable del disseny del nou edifici, ha destacat que "segueix el model del Hospital Universitario Mollet, el nou edifici serà un espai sostenible i integrat amb el seu entorn".

La presentació del nou edifici ha estat presidida per la Mireia Dionisio, alcaldessa de Mollet del Vallès, i ha comptat amb la presència de Maia Alcoberro, presidenta de la Fundació Sanitària Mollet, i Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona. "Ens permetrà realitzar una millora en l'atenció assistencial i de salut alliberant espais de l'Hospital Universitari Mollet per a l'atenció oncològica i a la vegada genera grans oportunitats de desenvolupament i formació en el nostre territori", ha explicat Alcoberro.