El Dr. Abdullah Alhurani visita el Campus Docent Sant Joan de Déu

• Publicado el 22 de maig de 2018

El Dr. Abdullah Alhurani professor a la University of Jordan College Nursing (Jordània) i a la Clinical Nursing de Kentucky (Estats Units) ha realitzat una estada d'investigació durant el mes de maig.

El Campus Docent ha pogut gaudir de la presència del Dr. Alhurani entre el 16 i el 23 de maig, durant la seva estada el professor ha realitzat un seminari de recerca dirigit als professors del Campus. Al seminari, el Dr. Alhurani ha presentat els resultats de la seva tesis doctoral, on ha estudiat com afecta la comorbiditat de depressió i ansietat juntament amb la resposta bio-conductual en l'estrès amb pacients que han patit una aturada cardíaca.

A més, també, ha impartit una classe d’endocarditis i pericarditis als estudiants de segon curs del Grau en Infermeria, dins de l'assignatura d'Infermeria Clínica I.

La tesi del Dr. Abdullah Alhurani

El primer objectiu de la tesi fou determinar si els símptomes de depressió i ansietat estan relacionats amb la mortalitat o la rehospitalització per causes cardíaques en pacients amb insuficiència cardíaca. Per a poder-ho comprovar va realitzar un estudi longitudinal amb una mostra de 1.260 pacients.

El segon objectiu fou estudiar la relació de l'estrès amb la supervivència d'esdeveniments cardíacs 6 mesos després, i per això analitzà la relació de l'estrès amb el cortisol salival en una mostra de 81 pacients.

Finalment el darrer objectiu de la tesi fou: (1) descriure els nivells d'estrès autoadministrat, (2) realitzar una valoració cognitiva entre els pacients amb insuficiència cardíaca, (3) examinar l'associació d'estratègies cognitives de valoració en els pacients amb una supervivència lliure d'esdeveniment, tot això basat en el model proposat de resposta en pacients amb aturada cardíaca de la tesi. Per assolir aquest tercer objectiu va realitzar un estudi prospectiu on va incloure a 88 pacients amb insuficiència hepàtica.

Les troballes de la tesi del Dr. Abdullah Alhurani proporcionen més proves de la importància dels factors psicosocials en els resultats de salut dels pacients amb aturada cardíaca.

Recerca