Exposició fotogràfica de Juan Ciudad ONGD al Campus Docent

• Publicado el 07 de juny de 2017

Des de fa unes setmanes i fins el dia 15 de juny podreu trobar a l’Edifici Docent una exposició de fotografies sobre els hospitals i centres que l’Orde Hospitalari Sant Joan de Déu té a Àfrica.

L’exposició, creada per la institució Juan Ciudad ONGD, té l’objectiu d’informar i sensibilitzar sobre el treball a favor de la salut que realitza l’ONG a Àfrica. Però també vol deixar palès els reptes que ha d’afrontar la població en aquest continent i el tipus de tasca sociosanitària que es duu a terme per a millorar la vida de les persones en situacions vulnerables.

L’exposició inclou imatges realitzades pels missioners espanyols, els germans Manuel García Viejo i Miguel Pajares, que moriren pel virus de l’Ebola durant l’epidèmia que va afectar l’Àfrica Occidental durant el 2014.

D’alta banda el recull fotogràfic vol sensibilitzar el personal docent i el estudiants del Campus Docent Sant Joan de Déu, i també el públic general, sobre la importància de la cooperació per tal d’assolir un desenvolupament humà més sostenible. Un exemple el trobem en el projecte finançat per l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat anomenat “Millora de l’atenció sanitària en el districte de Sefwi-Wiawso, mitjançant la renovació de la instal·lació fotovoltaica del St. John of God Hospital Asafo (Ghana)”. I l’exemple més proper, i que es treballa des de fa 9  anys, és en l’agermanament del Campus Docent Sant Joan de Déu amb l'Escola d’Infermeria de Mabesseneh (Sierra Leona).