Representants de les escoles d'infermeria de Sant Joan de Déu de Colòmbia visiten el Campus Docent

• Publicado el 07 de abril de 2017

El Campus Docent ha rebut la visita de tres representants de la província de Sant Joan de Déu colombiana; concretament el Gmà. Daniel Alberto Márquez, la Sra. Olga Jeanet Céspedes i la Sra. Elsy Maria Valencia.

Entre els dies 27 de març i 4 d'abril el Campus Docent va acollir el Germà Daniel Alberto Márquez Bocanegra, de la comunitat de germans de Colombia; la Sra. Olga Jeanet Céspedes Castillo, Directora de l'Escola d'Auxiliars d'Infermeria de Bogotà i la Sra. Elsy Maria Valencia Gómez, Directora de l'Escola d'Auxiliars d'Infermeria de La Ceja, Medellín. Ambdues escoles estan agermanades amb el Campus Docent des del maig del 2016.

Els dos primers dies, els tres convidats van tenir l'oportunitat de conèixer la junta de govern del Campus Docent, així com el professorat i el personal d'administració i serveis. Durant la seva estada han aprofitat per conèixer amb més detall el Campus Docent i compartir experiències viscudes entre escoles de l'Orde Hospitalari. A més de visitar altres centres de l'Orde, com l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, l'alberg Hort de la Vila i el Parc Sanitari Sant Joan de Déu de Sant Boi. S'ha aprofitat aquesta darrera visita per conèixer les instal·lacions de simulació i habilitats clíniques del Campus, ubicades al Pavelló Sant Agustí, dins el recinte del Parc Sanitari SJD.

Pel que fa a nivell més acadèmic, les dues directores de les escoles d'auxiliars d'infermeria, han pogut tenir una idea de quines són les possibilitats de la virtualitat dins de la plataforma informàtica Moodle, que més endavant ajudarà a compartir formació virtual entre les tres escoles. També s'han tractat temes més teòrics vinculats a la titulació d'Auxiliar d'Infermeria i les seves assignatures teoricopràctiques.

Els tres convidats han completat les jornades de visita amb l'assistència a la trobada d'Escoles Europees d'Infermeria de Sant Joan de Déu, realitzada a Granada. Aquest esdeveniment forma part de l'intercanvi d'experiències i conveni d'agermanament.